Posted by : MlecznAlejka 25 września 2011

Zaintrygowała mnie ta kaszka. Nieznana mi firma, ciekawe opakowanie, pomyślałam, czemu by nie spróbować?
Kaszka śmietankowa (Mleczny Dwór). Zacznijmy od opakowania, które jest troszkę standardowe, a jednak interesujące. Typowa mleczna grafika, klimat wsi i arkadii - drewniana beczka, płynące mleko, kasza manna oraz różnego rodzaju kwiaty lub trawa/łąka. Duży, wyraźny napis oraz bardzo czytelny system GDA. Dodatkowo, firma nie jest wiodącą marką w mlecznościach.
A jak w smaku? Pierwsze wrażenie to słodycz, a dokładnie smak cukru. Pierwszy smak jaki poczułam to nie była mleczna kaszka, lecz słodka kaszka manna. Po otwarciu wieczka nie poczułam żadnego zapachu, aromatu, kaszka śmietankowa była bezzapachowa. W konsystencji była gęsta, naturalnie gęsta bez dodatku substancji zagęszczających. Dla mnie wadą była zbyt duża gęstość kaszki. Kaszy manny było bardzo dużo, a ja jednak wolę kaszkę półpłynną, a nie ścisłą. Podkreślam słowo 'dla mnie', ponieważ ilość kaszki w mleku to już indywidualna kwestia gustu :) Kasza manna stanowi 7%, ciężko powiedzieć mi, czy jest to dużo czy mało, ponieważ nie zerknęłam jak wygląda to w innych kaszkach.
Kaszka nawet smaczna, gdyby nie to, że była dla mnie za słodka. Choć mnie to nie dziwi, gdyż cukier jest na 2 miejscu w składzie.
Jak już wcześniej wspomniałam, firma Mleczny Dwór zastosowała bardzo klarowny system GDA. Na wieczku jest dokładnie opisana zawartość substancji odżywczych - zapomnieli tylko o węglowodanach.
Nie rozumiem znaku gwarancji jakości, który znajduje się na opakowaniu. Pierwszy raz widzę taki znak z napisem Jakość gwarantowana przez TEST Laboratorium Hamilton. Co więcej, nie znam tego laboratorium, nie wiem czy jest to znak certyfikujący w UE czy może w USA. A producent nie umieszcza więcej informacji na opakowaniu. Weszłam na stronę wybranezesmakiem.pl, jednak wyświetlił się komunikat, że serwis jest w budowie. Skoro producent wypuszcza na rynek produkt ze znakiem gwarancji jakości to powinien już wcześniej przygotować stronę.
Wartość odżywcza w 100 g wynosi 97 kcal.
białko - 3,6 g
węglowodany - 16 g
w tym cukry - 11,3 g
tłuszcz - 2,1 g
w tym kwasy tłuszczowe nasycone - 1,2 g
błonnik - 0,2 g
sód - 0,04 g
Porcja (130g) dostarcza 126 kcal.

{ 2 postscriptum ... read them below or Comment }

  1. Żabka...Tuńczyk sałatkowy...jakość gwarantowana przez test laboratorium jars.... mieli pecha trafili na mnie...analityka medycznago...aaaaaahahahaha.....nie dałem tego nawet kotom.....a ta strona,o której piszesz, to jakaś lipa

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie jest przeze mnie podana strona, tylko ten adres www znajduje się na wieczku opakowania.

    OdpowiedzUsuń

Translate

Przeczytasz o..

Na swoim blogu nie chcę umieszczać punktów za produkty. Chcę je opisywać stosując jako kryterium m.in. smak, konsystencje, skład, jakość wykonania, moje obserwacje dotyczące reklamy czy umiejscowienia produktu na półce lub rynku mleczarskim :)
Moje preferencje też będą miały jakiś wpływ na ogólną ocenę, jednak chcę przedstawiać produkty rozwiązując różne zagadki czyhające np. w składzie. Tak, byśmy potrafili 'zbadać' produkt, zanim wrzucimy go do koszyka.

O mnie

Moje zdjęcie
W dzieciństwie uczulona na produkty mleczne, obecnie ich wielbicielka :) Moim planem na najbliższe n-lat jest nauczyć się gotować ;) Lubię tematykę związaną z żywnością, produkcją żywności, kulinariami i całym 'food'! :) www.foodmarketday.wordpress.com

Bloglovin

Follow on Bloglovin

- Copyright © MlecznAlejka - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -