Posted by : MlecznAlejka 5 września 2012

Nie, nie..to nie jest pomyłka w tytule ;) Tak brzmi czeska nazwa kaszy manny. 




Mlecna Krupice 
(Mlekarnia Kunin)

Czy jest jakaś różnica między czeską a polską kaszką manną? A no jest.

Pierwsze co mnie zaskoczyło to barwa. Bardziej żółta. U nas kolor kaszy manny jest lekko kremowy, śmietankowy. Tutaj kolor przypominał barwę z produktów waniliową czyli taką intensywnie żółtą.




Konsystencja bardziej płynna, ale z mniejszą zawartością śmietanki lub nazwijmy to sosu mlecznego, który jest w kaszkach.
Smak był również bardziej waniliowy, aniżeli śmietankowy lub mleczny. 
A nazwałabym to bardziej budyniowy. Mi bardzo mocno przypominał budyń waniliowy z cukrem.
Całość mimo tych różnic okazała się bardzo smaczna :) Nie powiem, ale byłam zaskoczona, że ta kaszka jest zupełnie inna. Teraz widzę, że firmy produkujące kaszkę na polski rynek skupiają się na jasnym kolorze produktu, śmietankowym smaku, który to u nas jest podstawą. Chociaż czeska kaszka nie ma w nazwie smaku/o smaku waniliowym, jednak ten aromat jest wyczuwalny. A polscy konsumenci preferują śmietankową kaszkę mannę, czy to z dodatkiem owoców (na czeskim rynku nieobecne), czy czekoladową (tam też są) lub cynamonową (tej nie widziałam, wydaję mi się, że chyba nie ma).



Jeśli chodzi o skład to Mlecna Krupice mają mniejszą zawartość kaszy manny (5,4%), z reguły w Polsce wynosi ok. 6-7%. Ani więcej ani mniej nie spotkałam. Stabilizatory i emulgatory nie zawsze są obecne w kaszkach, w tej jest karagen, emulgator E471. W Polsce zależy to od marki.


Wartość odżywcza w 100 g - 144 kcal
białko - 3,5g
węglowodany - 15,8g
tłuszcz - 7,4g
Opakowanie (150g) dostarcza 216 kcal.
Na polskim rynku kaszki są najczęściej w opakowaniach 130 g, rzadziej 200g.




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Translate

Przeczytasz o..

Na swoim blogu nie chcę umieszczać punktów za produkty. Chcę je opisywać stosując jako kryterium m.in. smak, konsystencje, skład, jakość wykonania, moje obserwacje dotyczące reklamy czy umiejscowienia produktu na półce lub rynku mleczarskim :)
Moje preferencje też będą miały jakiś wpływ na ogólną ocenę, jednak chcę przedstawiać produkty rozwiązując różne zagadki czyhające np. w składzie. Tak, byśmy potrafili 'zbadać' produkt, zanim wrzucimy go do koszyka.

O mnie

Moje zdjęcie
W dzieciństwie uczulona na produkty mleczne, obecnie ich wielbicielka :) Moim planem na najbliższe n-lat jest nauczyć się gotować ;) Lubię tematykę związaną z żywnością, produkcją żywności, kulinariami i całym 'food'! :) www.foodmarketday.wordpress.com

Bloglovin

Follow on Bloglovin

- Copyright © MlecznAlejka - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -