Posted by : MlecznAlejka 23 lipca 2012


Przedstawiam pierwszy jogurt, który zjadłam po przyjeździe do Czech. W sklepie sięgnęłam po niego, ponieważ byłam bardzo ciekawa jak Czesi produkują serki twarogowe i homogenizowane, ponieważ na taki mi wyglądał ;) Czy w smaku są podobne do polskich czy może nie.
Lipanek Baby Probioticky jogurt banan (Madeta). I tak jak producent pisze tak właśnie jest, jogurt jest probiotyczny, ponieważ zostały do niego dodane odpowiednie kultury bakterii probiotycznych - Lactobacillus rhamnosus IMC501®, Lactobacillus paracasei IMC502®.

Wspominałam w poprzednim poście, czeskie jogurty w większości przypadków są warstwowe. I w pewnym momencie otwierając kolejny produkt już mnie przestało to dziwić ;) I tym razem również tak się stało. Po otwarciu natknęłam się o gęstej konsystencji jogurt(?), chociaż dla mnie smakował jak serek twarogowy dla dzieci. Ale...pozostanę przy tej nazwie, którą nadał producent ;) Czyli jogurt ten był naturalny, kremowy, gęsty i lekko kwaśny. Pierwsze wrażenie zrobił na mnie rewelacyjne! Na spodzie opakowania był mus bananowy, słodki, gęsty, podobny do owocowych musów słoiczkowych Gerber, Hipp itp.
Dla mnie jedyną opcją jest wymieszanie obydwu warstw i to, co powstało zaskoczyło mnie najbardziej! Jogurt smakował bananowo, nie stracił na konsystencji. Mimo nawet niewysokiej ilości tłuszczu (2,7%) tekstura była wręcz wspaniała, jednolita. Co ważne, on wcale nie był słodki! Jogurt ten jest skierowany i przeznaczony głównie dla dzieci (od 1 roku życia). Przyzwyczaiłam się, że tego typu jogurty są z reguły słodkie, aby zaspokoić wysokie wymagania dzieci co do słodkości oraz wizualnego wyglądu jogurtów. Okazało się, że wcale tak nie musi być.

A to co zjadłam pozostawiło bardzo dobre pierwsze wrażenie o produktach mlecznych. I pomyślałam sobie, że tutejsze produkty mogą mnie jeszcze bardzo zaskoczyć :)
Dodam, że jadłam również Lipanek jogurt waniliowy i był równie smaczny jak ten obecnie przeze mnie opisywany :)



Wartośc odżywcza w 100 g - 99 kcal
białko - 4,4g
węglowodany - 14g
w tym cukry - 14g
tłuszcz - 2,7g
w tym nasycone kwasy tłuszczowe - 1,8g
błonnik - 0,9g
sód - 50mg
wapń - 150mg
Opakowanie (80g) dostarcza 79 kcal.



{ 2 postscriptum ... read them below or Comment }

  1. natrafilam dzisiaj na fajny produkt, ktory musisz sprobowac. piątnica wypuściła serię kefirów deserowych - w składzie całkiem niezłe (jak na coś mlecznego smakowego) a i smaczny :)buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak już zauważyłaś pisałam o owocowym kefirze i moim zdaniem jest wart spróbowania! Piątnica wpadła na dobry pomysł z tym produktem :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Przeczytasz o..

Na swoim blogu nie chcę umieszczać punktów za produkty. Chcę je opisywać stosując jako kryterium m.in. smak, konsystencje, skład, jakość wykonania, moje obserwacje dotyczące reklamy czy umiejscowienia produktu na półce lub rynku mleczarskim :)
Moje preferencje też będą miały jakiś wpływ na ogólną ocenę, jednak chcę przedstawiać produkty rozwiązując różne zagadki czyhające np. w składzie. Tak, byśmy potrafili 'zbadać' produkt, zanim wrzucimy go do koszyka.

O mnie

Moje zdjęcie
W dzieciństwie uczulona na produkty mleczne, obecnie ich wielbicielka :) Moim planem na najbliższe n-lat jest nauczyć się gotować ;) Lubię tematykę związaną z żywnością, produkcją żywności, kulinariami i całym 'food'! :) www.foodmarketday.wordpress.com

Bloglovin

Follow on Bloglovin

- Copyright © MlecznAlejka - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -