Posted by : MlecznAlejka 15 września 2013


 
Jakoś tak się składa, że dosyć często pojawia się mleczny ryż i jeszcze kilka razy powróci. Tak się złożyło, że podczas wakacji w niemieckich sklepach natrafiłam na mleczny ryż z wielu firm.


Zaciekawiona zarówno produktem jak i firmami postanowiłam spróbować tego i owego :) Większość z tych firm w swojej ofercie miało jogurty owocowe, ale to jem na co dzień a takiego wyboru z mlecznych ryżów nie znajdę w polskim sklepie. Zatem dzisiaj kolejny Milch Reis :) Mleczny ryż z czarnym bzem!

Wielokrotnie powtarzałam, że müller zachowuje stałą konsystencję mlecznych ryżów. Tu jest inaczej, ryż jest znacznie rzadszy a nawet miałam wrażenie, że jest więcej tzw.śmietanki. Twardość samego ryżu bez zmian, taki jak zawsze u müller'a.
A jak smakował kompot? Dla mnie okropnie!! Lubię czarny bez, ale ta nazwijmy to konfitura (taka też była jego konsystencja) była okropna. Cierpka, gorzka, nie do jedzenia! Była zbyt cierpka, gorzka i mało słodka. To było dosyć dziwne, gdyż jadłam wiele razy przetwory z czarnego bzu i żaden z nich nie miał takiego dziwnego smaku. 
Niestety, ale skończyło się na tym, że zjadłam ryż, kompotu nie dałam rady. Spróbowałam wymieszać obydwie części mając nadzieję, że to zneutralizuje dziwny smak bzu, byłam w błędzie. Żadnych zmian na lepsze ani gorsze.

Znalazłam tylko w Internecie, że jest to müller edycja letnia, w której znajdziemy 4 smaki: rabarbar, agrest, śliwka oraz czarny bez. Podczas zakupów znalazłam tylko tą ostatnią. Jestem pewna, że sięgnęłabym po wszystkie smaki, gdybym je tylko ujrzała w sklepie :)
Wartość odżywcza w 100g - 105 kcal.
białko - 3g
węglowodany -18,2g
tłuszcz - 2,2g
Opakowanie zawiera 160g (125g mleczny ryż + 35g wsad owocowy) czyli 168 kcal.
A w składzie znajdziemy karagen, mączkę chleba świętojańskiego, skrobię modyfikowaną, aromat, kwas cytrynowy(?), ale też maślankę oraz jaja. Zawartość owoców wynosi 10,9%. Podsumowując skład średni.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Translate

Przeczytasz o..

Na swoim blogu nie chcę umieszczać punktów za produkty. Chcę je opisywać stosując jako kryterium m.in. smak, konsystencje, skład, jakość wykonania, moje obserwacje dotyczące reklamy czy umiejscowienia produktu na półce lub rynku mleczarskim :)
Moje preferencje też będą miały jakiś wpływ na ogólną ocenę, jednak chcę przedstawiać produkty rozwiązując różne zagadki czyhające np. w składzie. Tak, byśmy potrafili 'zbadać' produkt, zanim wrzucimy go do koszyka.

O mnie

Moje zdjęcie
W dzieciństwie uczulona na produkty mleczne, obecnie ich wielbicielka :) Moim planem na najbliższe n-lat jest nauczyć się gotować ;) Lubię tematykę związaną z żywnością, produkcją żywności, kulinariami i całym 'food'! :) www.foodmarketday.wordpress.com

Bloglovin

Follow on Bloglovin

- Copyright © MlecznAlejka - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -