Posted by : MlecznAlejka 26 czerwca 2011

Dziś pochwał nie będzie, a szkoda, ponieważ na półce sklepowej produkt sprawiał dobrze wrażenie. Co więcej, jogurty Bakomy (szczególnie naturalne!) jadłam nie raz, nie dwa, więc sądziłam, że i ten produkt mnie nie zawiedzie. I tak się nie stało :(




Gorsza strona jogurtu: MIÓD, MIÓD, MIÓD!!!
A powinnam powiedzieć nie miód, ale syrop glukozowo-fruktozowy! Wyjaśniając od początku "miód" nie ma smaku miodu, konsystencja kisielowata i dziwna, wizualnie nie robi dobrego wrażenia. Zaskoczona takim miodem zerknęłam od razu na skład i co ujrzałam?! Skład wsadu: syrop glukozowo-fruktozowy, pestki słonecznika 3,4%, skrobia modyfikowana kukurydziana, miód 0,4%, sub.zagęszczająca: guma guar, aromat, barwnik B-karoten. Jak to rozumieć? to, że w sadzie (28g) mamy 0,4% miodu czyli 0,112 gramy miodu!
A co to jest syrop glukozowo-fruktozowy? Bezbarwna lub jasnożółta ciecz (2 opcja pasuje w naszym przypadku), można stosować go bez uprzedniego rozpuszczenia, jest stabilny mikrobiologicznie (bardzo ważna cecha!) oraz nie ulega krystalizacji czyli nie tworzą się kryształki cukru. Ma szerokie zastosowanie w przemyśle spożywczym np. wsady owocowe do jogurtów, soki owocowe i dużo, dużo innych możliwości. Nie byłabym taka oburzona, gdyby nie fakt, że producent na opakowaniu informuje, że sprzedaje miód, co jednak nie jest miodem. 
Pestki słonecznika stanowią 3,4%, co wbrew pozorom wcale nie jest tak mało. W trakcie jedzenia (jeśli wlejemy cały "miód") to na każdej łyżeczce pojawi się kilka ziarenek słonecznika i jest on wyczuwalny w trakcie jedzenia. Nie jest to bynajmniej 'słonecznik widmo' ;)
3 składnik produktu to jogurt naturalny. Jeszcze przed dodaniem "miodu" ma posmak lekko kwaśny, konsystencja gładka. Jest to miłym zaskoczeniem, gdyż jogurty naturalne Bakomy są najczęściej gęste. Jogurt ten jest bardzo smaczny! :) Nawet co do składu nie ma się czego przyczepić - jak dla mnie jest idealny czyli to, co trzeba i nic więcej - mleko pasteryzowane, białka mleka i żywe bakterie jogurtowe, Lactobacillus acidophillus i Bifidobacterium lactis. O bakteriach mlekowych powiem przy innej okazji :) I to wszystko! Rewelacja! czyli 4 składniki :) co najważniejsze - jogurt naturalny nie jest dosładzany!!
Całość: Jogurt z miodem nie jest bardzo słodki - co jest plusem, w końcu po to mamy pojemnik, aby samemu decydować, ile i kiedy chcemy dolać "miodu".
Jestem niemile zaskoczona, spodziewałam się czegoś lepszego, oczekiwałam miodu(!), a dostałam substytut.Chyba jednak wolę kupić serek wiejski z miodem.
Wartość odżywcza: 100g - 104 kcal
białko - 4,8 g
węglowodany - 14,9 g
tłuszcz - 2,8 g
Masa netto opakowania - 125 g czyli 130 kcal.

{ 2 postscriptum ... read them below or Comment }

  1. Syrop glukozowo fruktozowy zmienie nam przemianę materii zamieniając WSZYSTKIE CUKRY W TŁUSZCZ...BRRRR syf

    OdpowiedzUsuń

Translate

Przeczytasz o..

Na swoim blogu nie chcę umieszczać punktów za produkty. Chcę je opisywać stosując jako kryterium m.in. smak, konsystencje, skład, jakość wykonania, moje obserwacje dotyczące reklamy czy umiejscowienia produktu na półce lub rynku mleczarskim :)
Moje preferencje też będą miały jakiś wpływ na ogólną ocenę, jednak chcę przedstawiać produkty rozwiązując różne zagadki czyhające np. w składzie. Tak, byśmy potrafili 'zbadać' produkt, zanim wrzucimy go do koszyka.

O mnie

Moje zdjęcie
W dzieciństwie uczulona na produkty mleczne, obecnie ich wielbicielka :) Moim planem na najbliższe n-lat jest nauczyć się gotować ;) Lubię tematykę związaną z żywnością, produkcją żywności, kulinariami i całym 'food'! :) www.foodmarketday.wordpress.com

Bloglovin

Follow on Bloglovin

- Copyright © MlecznAlejka - Metrominimalist - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -